Jyväskylän Vihreä valtuustoryhmä haastaa kaikki kaupunginvaltuutetut mukaan hyväntuulisiin hyvinvointitalkoisiin syksyllä 2015 – jokaisen valtuutetun omalla tavoitteellaan ja omalla aikataulullaan.

Hyvän olon perusasiat; uni, ravinto ja liikunta ovat yksinkertaisia juttuja, joita jokainen meistä voi ottaa huomioon omassa arjessaan. Unohtaa ei sovi myöskään yhteisöllisyyden ja harrastusten merkitystä jaksamiselle ja mielialalle. Hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen on hyvä keino vastata niukkenevien resurssien ja kasvavien palvelutarpeiden ristiriidasta aiheutuvaan pulmaan. Asioita muutetaan askel kerrallaan.

Muistetaan, että välittäminen on huolenpitoa omasta kunnosta ja terveydestä, läheisistä, ympäristöstä ja huomisesta. Esimerkin voima on valtava ja yhdessä onnistuminen palkitsevaa.

Vihreiden valtuutettujen lupauslistalta löytyy mm. päätöksiä lisätä unta, laihduttaa tai olla skippaamatta lounasta. Valtuutettujen tavoitteiden toteutumista seurataan tiiviisti vuoden 2015 loppuun asti.

Vihreiden valtuutettujen hyvinvointilupaukset:

Touko Aalto: ”Pudotan painoa 10 kg.”

Maia Fandi: ”Teen vuosien jälkeen taas spagaatin.”

Kaisa Peltonen: ”Teen kolme kertaa viikossa mindfulness –harjoituksen.”

Tuija Mäkinen: ”Luen enemmän kaunokirjallisuutta”

Meri Lumela: ”Lupaan raivata tilaa lounastauolle. Nukun riittävästi.”

Jukka Ammondt: ”Nukun hyvin ja riittävästi.”

Timo Taskinen: ”Lisään pyöräilyä 14 km/viikko.”
Kerro mitä sinä voisit luvata itsellesi ja haasta samalla muut mukaan!

Jyväskylän Vihreä valtuustoryhmän puolesta

• Tuija Mäkinen, pj.